maandag 19 november 2012

Inzending 3: Mijn stijl van leven


Mijn stijl van leven: ik blog dus ik besta, zonder Facebook ben ik nergens

door: Julia Mullié

’s Ochtends hoor ik het dichtslaan van de deur, dat betekent dat mijn moeder naar haar werk is. Het zal dus een uur of acht zijn. Het eerste wat ik doe terwijl ik ontwaak, is mijn iPhone pakken. Ik kijk op Twitter naar alle tweets die ik vannacht heb gemist, naar de statusupdates van mijn vrienden op Facebook, ik lees het nieuws in de app van NOS en open alvast een aantal kranten. Wanneer ik weer helemaal up-to-date ben, kan mijn dag beginnen. Ik trek mijn kleren aan en bedenk mij opeens dat ik het spelletje waaraan ik verslaafd ben nog moet checken. Dat betekent dat ik mijn boerderij in ‘Hay Day’ moet verzorgen. Als dan ook de koeien zijn gemolken en de boerderijkraam is ingericht, loop ik naar beneden.

Het eerste wat ik beneden doe, is de ‘echte’ krant openen, de papieren krant blijft toch het fijnste medium voor achtergronden van nieuws. In de krant kom ik een interessant artikel tegen, ik maak een foto en plaats deze op Twitter.



Wanneer ik heb ontbeten en ook de krant is gelezen, is het tijd om te studeren.
Dat ik een gadget-freak ben, betekent dat ik van mooie spullen houd en ondanks dat ik een gadget-freak ben, heb ik ook mooie spullen die niet elektronisch werken. Om te studeren, pak ik dan ook mijn vulpen en begin een samenvatting te maken, met pen en papier dus. Eén nadeel; ik ben nogal perfectionistisch, dus wanneer ik een fout maak in mijn samenvatting betekent dat: opnieuw beginnen, in plaats van op ‘backspace’ te drukken.

Tijdens het studeren ben ik weliswaar snel afgeleid, maar gelukkig heeft de iOS update de nieuwe ‘niet storen-functie’. Alleen als familie belt, ben ik bereikbaar. En dat gebeurt dan ook. Vanuit Rotterdam nodigt mijn broer mij uit voor een facetime-gesprek.
Erg leuk om hem op deze manier te kunnen spreken én te kunnen zien, ik zie hem namelijk niet zo vaak.
Als we zijn bijgepraat is het een uur of één en vind ik het tijd voor een douche. Ik stap onder de douche, maar niet voordat ik FoxTube op mijn iPhone heb geopend. Ik kies een gemaakte afspeellijst en zing lekker mee onder de douche.

Nu is het tijd voor een lunch, ik ga brood kopen bij de bakker en luister muziek op mijn iPod. Onderweg naar de bakker WhatsApp’t mijn moeder of ik een halfje bruin wil meenemen.
Na de lunch ga ik verder met mijn studie; aangezien ik een thuisstudie doe, is internet praktisch onmisbaar geworden. Mijn werkboek is digitaal van allerlei extra’s voorzien en via Blackboard heb ik contact met mijn docenten en schrijf ik mij in voor tentamens.

Na alle studie is het tijd om uit te rusten, ik zet een LP op en lees een mooi boek of tijdschrift. Even lekker niks digitaals, want ook dat heeft voordelen. Wel heb ik mijn iPhone van ‘niet storen’ af gehaald en ben ik weer volop bereikbaar. Een vriendin WhatsApp’t of ik volgende week naar Amsterdam toe kom en met iemand anders spreek ik voor morgen af. De afspraak op korte termijn gaat in mijn digitale agenda, de afspraak op de langere termijn gaat in mijn papieren Moleskine agenda.
Ook kijk ik meteen even op Twitter en zie dat iemand een link met een mooie documentaire heeft getweet. Ik stop met lezen en pak mijn MacBook, tijd voor een stukje uitzendinggemist. Ook ik vind de documentaire een aanrader en retweet het bericht.

Inmiddels is mijn moeder thuisgekomen en hebben we het over het avondeten. We zijn beide inspiratieloos en dus kijk ik of smulweb nog een goede tip heeft.
Na het eten maak ik nog een to-do-lijstje voor de volgende dag, dit doe ik in een Moleskine boekje. Ook bedenk ik mij dat ik deze week nog een afspraak bij de tandarts moet maken, deze komt in mijn app ‘Remember the Milk’.

Dan is het tijd voor een kop thee en kijken we naar De Wereld Draait Door. Ook mijn twittervrienden zitten te kijken en zodoende ontstaat er ook op Twitter een gesprek over de besproken onderwerpen in DWDD. Tot slot kijken we LuckyTV en deze is wederom erg grappig, ik retweet een vriend die een link naar de bewuste LuckyTV heeft getweet.

Eigenlijk wil ik de tv uitzetten, maar dan begint er een leuke reclame. Ik ben al langer benieuwd naar hoe de muziek heet die er in voorkomt. Ik pak mijn iPhone en dankzij Soundhound kom ik terecht bij:




Mijn moeder en ik lezen nog wat, luisteren muziek en natuurlijk zorg ik ook nog even voor mijn virtuele boerderij.
Om een uur of tien is het wel welletjes, we sluiten af, ik zet de wekker voor de volgende dag en val rustig in slaap, mijn gedachten heb ik immers al de hele dag kunnen uiten op het internet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten